ÉletKéplet

ÉletKéplet

MENJÜNK! De csak előre...

2014. szeptember 18. - Bajsz Brigitta

Amikor az ember életében változás várható, hajlamosak leszünk pánikolni. Egy költözés, munkaváltás, ki vagy éppen belépés egy kapcsolatba szabályosan ránk hozhatja a frászt. Akkor is, ha valójában mi magunk akarjuk megtenni ezt a lépést. 

Szükséges a változás, az új dolgok megteremtése, hiszen ezek nélkül igen szürke lenne az életünk. De akkor mégiés miért olyan nehéz??

Kényelem, megszokás, érzelmek. Én ezzel magyaráznám a dolgot. Megszoktam a jelenlegi helyzetet, jóideje minden nap ugyanazokkal az emberekkel, nagyjából ugyanazt a munkafolyamatot végzem, magabiztos vagyok és laza hiszen ismerem a helyet, mondhatnám a terepet, és a kollégákat is, akik közül bizony sokan barátokká váltak az idő folyamán. Számtalan emlék, nevetés, de még a rossz napok, a viták is oly mélyen belevésődtek a szívembe, emlékezetembe, hogy most, a váltás előtt állva elszorul a torkom...Menjek? Tényleg? És ne lássam őt és őt minden nap? Hogy ne csináljam ezt és ezt soha többé? Fáj...Elszomorít...

Agy és Szív vitázik, mindegyik igen jól érvel, és öszintén szólva epekedve várom a pillanatot, azt az élethelyzetet, amikor mindkettő egy és ugyanazon véleményen lesz. Bár nagy a valószínűsége, hogy esetemben ez tán soha nem fog előfordulni. Nem értem én őket, Mindketten hozzám tartoznak, állítólag a legjobbat akarják nekem, de mindig csak fejfájást okoznak. 

A döntés jelen helyzetben azonban egyértelmű. Menni kell. Két éve élek itt, a pici kis skót faluban, ahol annyi de annyi minden történt velem. Mégis tudom, érzem, hogy váltani kell. Muszáj. Nem karrieréhség hajt. De érzem, hogy itt nincs minden rendben. egy kicsit elvesztettem önmagam. Érezted már ezt? Ha igen, akkor én mondom, NEKED is változtatnod kell valamin. 

Esetemben nagy lesz a váltás; Új város (hangsúlyozom: VÁROS - nevén nevezve Glasgow), új munkahely, új emberek. 

Nézz egy kicsit magadba. Mi az ami bánt, amin érzed, hogy nem stimmel? Gyakran vagy lehangolt, kedvetlen, fáradt? Netalántán túl sokat stresszelsz? Legyen bármi,ami nyomaszt, a megoldás rá, ha feldobot az életed egy picit. Lehet, hogy csak egy új hobbira van szükséged. Vagy rendszeres testmozgásra. Esetleg gyakrabban kéne összejárnod a barátaiddal, több időt töltened a pároddal, gyermekeddel, vagy egy új projektbe kezdened a munkahelyen. Lehet azonban, hogy nagy lépésre kell elszánnod magad. Költözés, munkahely váltás...

A lényeg. NE FÉLJ VÁLTOZTATNI, akkor sem, ha a félelem mumusainak kánonja zeng a fejedben. Szerinted én nem félek a változástól? Dehogynem. Vagy szerinted nem voltam betolyva, amikor egy szál magam kiköltöztem Skóciába? Hajjjajjj, dehogynem. De megtettem/megteszem? IGEN. 

"Lépj ki a burokból, szenvedj el pár arconcsapást, aztán meglátod, a végén rájösz, hogy minden mégis mennyire megérte!"

 

A bejegyzés trackback címe:

https://eletkeplet.blog.hu/api/trackback/id/tr416709711

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása